Veelgestelde vragen
Het Tuintheater
Wat is Het Tuintheater?
Het Tuintheater produceert kleinschalige locatievoorstellingen, die zich vaak afspelen in een landelijke omgeving. Wij focussen ons op de Noordelijke provincies. Wij maken fysieke, absurdistische voorstellingen. We werken altijd vanuit repertoire teksten die we bewerken tot korte en moderne voorstellingen. We werken niet of nauwelijks met techniek of decor, de locatie zélf is het decor.
Het Tuintheater gaat graag samenwerkingen aan met locaties, horeca ondernemers, cateraars en culturele instellingen.
Praktische Informatie
Wanneer speelt Het Tuintheater?
Klik hier voor de speellijst.
Hoe lang duurt de voorstelling?
De voorstelling die momenteel speelt, De Inspecteur, duurt ±75 minuten. Er is geen pauze.
Zijn er ook middagvoorstellingen?
Ja, deze zullen meestal op de zaterdagen en zondagen in de speelperiode plaatsvinden. Zie onze speellijst voor de actuele aanvangstijden.
Is er een pauze?
Nee.
Zijn er ook toiletten en invalidetoiletten aanwezig?
Dit is per locatie verschillend. Klik in de speellijst op de locatie en datum waarin u geïnteresseerd bent om te lezen of er een invalidetoilet bij de locatie aanwezig is.
Wat gebeurt er bij slecht weer?
Regen: Het kan voorkomen dat we door hevige regenval de voorstelling tijdelijk stilleggen. We zullen de voorstelling hervatten als de bui is gepasseerd.
Onweer: Op het moment dat het weer dusdanig gevaarlijk is zal het Tuintheater het weer protocol in gang zetten. Mochten we geen andere keuze hebben dan het annuleren van de voorstelling, dan brengen we de bezoekers daarvan op de hoogte.
Mocht er een locatie geannuleerd worden, zullen we de bezoekers informeren over eventuele mogelijkheid voor het omboeken van de kaarten.
In geval van annulering is er geen restitutie mogelijk.
Is er ook een kledingadvies?
De voorstelling speelt in de buitenlucht. We spelen vaak rond zonsondergang. Dus houdt rekening met felle zon. Ons advies is om een pet, zonnebril en zonnebrand mee te nemen. In de avond kan het erg afkoelen, dus neem ook iets warms mee zoals een jas, een trui, een kleedje. In geval van regen is ons advies om een regenjas mee te nemen. Voor al het bovenstaande geldt, houd het weerbericht in de gaten.
Kan ik iets te eten of te drinken kopen?
Dit verschilt per locatie. Bij de meeste locaties is wel drinken te verkrijgen. Klik in de speellijst op de locatie en datum waarin u geïnteresseerd bent voor de horeca gelegenheden.
Op een aantal locaties organiseren wij een diner + voorstelling. In de speellijst vindt u op welke locaties dit van toepassing is.
Is de voorstelling toegankelijk voor mindervaliden?
Dit hangt af van de locatie. Klik in de speellijst op de locatie en datum waarop u geïnteresseerd bent voor de mogelijkheden. U kunt ons altijd mailen, als u bijvoorbeeld een plek vooraan nodig heeft of met een rolstoel komt. Zorg dat u dan dat u minimaal 10 minuten voor aanvangstijd aanwezig bent.
Kaartverkoop
Waar kan ik een ticket kopen?
Tickets zijn alleen online verkrijgbaar via deze website. Klik hier voor de speellijst.
Voor FestiValDerAa & Theaterweek Vlieland geldt de tickets via hen worden verkocht. Ga voor FestiValDerAa naar https://festivalderaa.nl/ en voor Theaterweek Vlieland naar https://www.stortemelk.nl/programma.
Kan ik mijn tickets annuleren of ruilen?
Het is niet mogelijk om tickets te annuleren. Wilt u uw kaarten omruilen voor een andere voorstelling, dan kan dat in sommige gevallen wel. Neem hiervoor contact op via marketing@hettuintheater.nl.
Ik ben mijn ticket kwijt. Wat nu?
Check eerst uw spambox. Het kan zijn dat ze daarin terecht zijn gekomen. Kunt u ook daar uw tickets niet vinden neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar marketing@hettuintheater.nl.
Kunnen we ook als groep tickets reserveren?
Dat kan zeker. Neem bij een groep van meer dan 10 personen contact met ons op via marketing@hettuintheater.nl.
Mijn vraag staat er niet tussen. Hoe kan ik jullie bereiken?
Stuur ons een mailtje via info@hettuintheater.nl, dan reageren we zo snel mogelijk op uw vraag.